Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Pit&Pit (Hoogstraten) breidt uit naar Duitsland : genomineerd voor Safeshops Export Award

 Pit en Pit Sven Van Gucht
Pit&Pit Hoogstraten, de toonaangevende webshop voor gezonde voeding in Vlaanderen en Nederland, zet haar expansie voort en betreedt nu ook de Duitse markt.
 
Het bedrijf, dat bekend staat om haar assortiment natuurlijke producten zoals noten, kruiden, thee en specerijen, brengt haar missie om kwalitatieve en biologische producten aan te bieden nu naar Duitsland.
 
Deze uitbreiding komt op een bijzonder moment, want Pit&Pit is ook genomineerd voor de Safeshops Export Award, een erkenning van de Belgische vakvereniging voor E-commerce.
 

Gezonde voeding voor iedereen

Pit&Pit heeft zich sinds haar oprichting in 2010 sterk ingezet om gezonde voeding toegankelijk te maken voor haar klanten. Met meer dan 2.500 producten, die 100% natuurlijk en vrij van additieven zijn, heeft het bedrijf een reputatie opgebouwd als dé bestemming voor gezonde en biologische voeding.
 
Het assortiment omvat biologische, gluten-, lactose- en GGO-vrije producten. 

Sven Van Gucht, CEO van Pit&Pit, benadrukt het belang van deze uitbreiding naar Duitsland: "We zijn verheugd om onze gezonde producten nu ook aan onze Duitse buren aan te bieden. Onze ambitie is om gezonde voeding voor iedereen toegankelijk te maken."

 

Strenge kwaliteitsnormen voor een uitgebreide catalogus

Naast internationale expansie vertaalt de groei van Pit&Pit zich ook in de uitbreiding van het assortiment, waarbij voortdurend geluisterd wordt naar de feedback van klanten en producten aanpast worden waar nodig.

Het assortiment bestaat voor 90% uit eigen Pit&Pit producten. Alle producten worden zorgvuldig geselecteerd in het lokale magazijn in Hoogstraten, België. De producten van externe producenten moeten ook aan strenge eisen voldoen. De nadruk ligt op lekker, hoogwaardig en gezond eten.

 

Internationale ambities 

Pit&Pit heeft haar groeiambities de afgelopen jaren kracht bijgezet met een gestage stijging in de marktvraag naar gezonde voeding. Het bedrijf, dat over een eigen magazijn beschikt, is van plan om binnenkort uit te breiden om aan de toenemende vraag te voldoen.
 
“Na de opening van onze webshop in Frankrijk eerder dit jaar, bevestigen we met deze Duitse expansie onze internationale ambitie,” vertelt Van Gucht. 

Deze internationale expansie markeert een belangrijke mijlpaal voor Pit&Pit, waarmee het haar positie als een toonaangevende Belgische e-commerce speler verder versterkt. Ook de nominatie van Pit&Pit voor de Safeshops Export Award benadrukt de inzet van het bedrijf voor uitmuntendheid in e-commerce en export. Daarnaast dingt het bedrijf mee naar de algemene awards van Safeshops. 

 

Over Pit&Pit

Pit&Pit is de grootste webshop voor natuurlijke voeding in België en Nederland, opgericht in 2010. Het bedrijf heeft de afgelopen jaren een indrukwekkende groei doorgemaakt en biedt nu meer dan 2.500 producten aan, waarvan ongeveer 90% van het eigen Pit&Pit merk. Alle producten zijn vrij van toegevoegde suikers, conserveringsmiddelen en onnatuurlijke toevoegingen. De missie van Pit&Pit is om gezonde voeding toegankelijk te maken voor mensen in heel Europa.  Foto :  Pit & Pit Sven Van Gucht

Putten 27, Hoogstraten, België

 Pit en Pit Sven Van Gucht

Deel dit artikel